نوشته شده توسط : حامد طاها

امروزه با مشغله های فراوان خانم ها یکی از بهترین راه ها برای استفاده از سبزی فریز کردن آن ها است، البته برای فریز کردن سبزی باید از روش های صحیح استفاده کنید.

به گزارش ایلنا، بهترین طریقه مصرف سبزی استفاده از سبزی تازه است اما امروزه به علت شاغل شدن خانم ها و مشغله خانواده ها هربار خرید سبزی تازه مشکل است و بسیار وقتگیر می باشد بنابراین اغلب خانواده ها تمایل دارند سبزیجات خود را منجمد کنند و در فریزر نگه دارند. در این بخش شما را با طریقه فریزر کردن سبزی ها آشنا می کنیم.
 
بهترین روش فریز کردن سبزی

سبزیهای منجمد را می توان 2 تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد اما اگر آنها را بیش از این مدت داخل فریزر نگه داری نمایید ارزش تغذیه آن کم نمی شود ولی مواد معطر آن کاهش می یابد. برای فریز کردن سبزی ها :

1. هر مقدار سبزی که لازم دارید را تهیه کنید و آن را پاک کرده و حدود نیم ساعت در آب و نمک خیس دهید و سپس سه بار آب کشی کنید.

2. سبزی را با یک چاقوی تیز خرد کنید. چاقوی تیز سبب می شود که سبزی له نشود و بافت سبزی آسیب نبیند و ارزش غذایی آن حفظ شود.

3. پس از خرد کردن سبزی حرارت مختصری به آن بدهید اما لازم نیست سبزی را با روغن سرخ کنید. سبزی روی حرارت آب می اندازد و بخار روی آن می پیچد، اجازه دهید آب سبزی تبخیر شود.

4. پس از اینکه سبزی ها به طور کامل خنک شدند ، آنها را به اندازه مصرفتان در هر وعده درون کیسه فریزر بریزید و داخل فریزر قرار دهید. توجه کنید که سبزی ها را در حجم کم و بسته های کوچک (یک وعده ای) منجمد کنید. مثلاً اگر می خواهید سبزی را در 4 وعده مصرف کنید، آن را در 4 کیسه بسته بندی یا در 4 ظرف مختلف بریزید.

 فریز کردن سبزی

 



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()